Ostfrallor – lowcarb

Imorse bakade jag otroligt goda frallor! Jag har försökt vända rätt mitt dygn efter jobbnatt men vaknade redan vid 02.30 inatt och var riktigt hungrig när jag satte igång med brödet. Tur det gick fort! 

Ingredienser:

2 ägg 

1 dl mandelmjöl

2 dl riven ost

2 msk phiadelphia 

1 msk fiberhusk 

1.5 tsk bakpulver 

1/2 tsk salt
Gör såhär:

Vispa äggen hårt med elvisp och blanda sedan ned resten av ingredienserna. Låt vila några minuter och klicka sedan ut 6 st runda bollar på bakplåtspapper. Toppa med riven ost och låt stå i ugnen på 225 grader i ca 15 min.

Gör du enligt mitt recept så blir det ca 1.3 gram kolhydrater per fralla. 

Bilder: louisechf på Instagram 

One thought on “Ostfrallor – lowcarb

KOMMENTERA

