Med hopp om framtiden

​Nu har jag varit hemma en vecka efter semestern. Jag har hunnit jobba 4 nätter, firat jul, shoppat på mellandagsrean, träffat släkt och vänner, SOVIT otroligt mycket och fått distans till vår resa.

Julen väcker mycket tankar i sig. Lite ångestladdade tankar, lite insikter, hopp om det som ligger framför oss, sorg över saker som har passerat och kanske inte alltid så som jag önskat. 
När jag ser och tänker tillbaka på resan känns det overkligt men fantastiskt. Allt jag har upplevt och varit med om känns nära i hjärtat men ändå så långt bort.
Nästa resa går till Gambia och sedan vet jag inte. Det är ganska tomt just nu – inte på tankar, men på önskningar och drömmar. Allt är så bra och jag är så nöjd. 

Vad mer finns det att drömma och önska om? Just nu – ingenting! Men det är inget att ta för givet för jag ändrar mig snabbare än vinden. 

3 thoughts on “Med hopp om framtiden

  1. Ia

    Vad härlig resan verkat vara! Hur funkade det med ledighet från jobbet, fick du ta ut dina semesterdagar? Känns alltid som jobb kommer i vägen för resor annars..

    Svara
    1. louisechf Inläggets författare

      Hej! Jag tar aldrig ut min semester på sommaren utan sparar den till andra tillfällen på året. Sedan byter jag lite med mina kollegor också.

      Förra året var jag utomlands 5 veckor totalt + 1 weekend och jag tog ut 5 dagars semester. Nu när jag åker till Gambia så behöver jag bara ta ut 1 dags semester 🙂

      Ska tilläggas att jag jobbar natt och är schemalagd i snitt 2 nätter/vecka. Vissa veckor är det bara 1 natt på schemat och då brukar jag planera in min resa efter det och byta bort den natten istället för att ta ut semester.

      Att göra byten med kollegor innebär att det blir extra mycket jobb vissa veckor men så värt det då jag inte förlorar något ekonomiskt på det och kan spara lite på semesterdagarna om något annat spännande dyker upp!

      Svara
  2. Farmor

    När du kommer hem från Gambia är jag övertygad om att det dyker upp nya planer på nya platser att besöka. Men det får ju inte bli för komprimerat, måste ju bli lite utspritt över åren. Annars blir det svårt att ta in. Först måste man minnas och njuta av det som nyss har passerat. Kram.

    Svara

KOMMENTERA

