Reseplaner – 15 dagar kvar

Nu närmar sig den stora resan med stormsteg! En resa jag drömt om att göra sedan mina tidiga tonår – flyga iväg till Asien med lättpackad ryggsäck och resa runt! 

Kan hända att jag i mina drömmar föreställt mig hur jag åker iväg med enkel biljett och låter benen bestämma var jag ska härnäst för några månader framöver, denna resa är dock lite mer uppstyrd och kortare än så. 

Hur som helst är jag väääldigt förväntansfull och har så mycket fjärilar i magen! 

Med begränsad tid följer också lite planering även fast vi hoppas på att vara en hel del spontana också. Vi har bestämt en resrutt och satt upp vissa datum som riktmärken samt bokat några boende på dom platser vi vill besöka. Kring jul kan det vara ganska fullbokat i Asien och vi har hittat några ställen vi gärna vill testa att bo på. 

Vi kommer mellanlanda i Moskva och sedan flyga till vår första destination Vietnam, där vi ska bo på hotell Vuong Tai i Ho chi Minh (mer känt som Saigon). Sedan har vi bokat boende på ett litet homestay i Mekongdeltat. 

Här på Hungs Homestay kommer vi bo en natt med en vietnamesisk familj. Guidad tur på mekongfloden, samt hemlagad middag och enklare frukost ingår i priset – samt lån av cykel! 

Sedan kommer vi åka med buss till Kambodja och ta oss vidare till ön Koh Rong. Där ska vi bo i en bungalow på stranden och bara njuta av lugn och öliv! Vi kommer dessutom ta båt över till den mindre grannön Koh Rong Samloem någon dag. 

När vi är klara med ölivet så är det lite mer oklart med boenden. Vi kommer ta oss vidare till Kambodjas huvudstad Phnom Penh för ett par dagar där vi ska besöka Killing Fields och S-21 Tuol Sleng. Sedan åker vi vidare till Siem Reap för att besöka det kända tempelområdet där bla Angkor Wat finns.

Sista etappen på resan blir flyg till Bangkok där vi har bokat detta hotell som heter Centre Point Silom, bilderna ni ser här ovanför – det ser helt fantastiskt ut! 

Att säga att jag längtar är en underdrift, just nu är jag mest helt besatt av vår kommande resa. 

2 thoughts on “Reseplaner – 15 dagar kvar

KOMMENTERA

