”I am a very ordinary girl, sometimes I have the taste of doing nothing”

Efter att ha jobbat 5 nätter (52 timmar) är jag äntligen ledig. Hade hoppats på att få ett till pass inatt men klockan närmar sig midnatt och jag sitter fortfarande hemma i soffan. 

Jag har verkligen njutit av den här kvällen – kladdkaka med glass, en bra bok och Céline Dions nya album har spelats på repeat i ca 6 timmar nu. 

Upptempolåtarna på skivan är moderna o känns fräscha, balladerna är vackra, känslosamma och så Célinish – nu väntar jag på min deluxeversion och lp/cd-version som jag förhandsbokat från Cdon.com. Tyvärr har båda blivit försenade.Väntan har varit olidlig, det är fyra år sedan hennes senaste franska album och över ett år sedan ryktet om ett nytt fransk album först nådde mig. 

Mina favoriter hittills, utan inbördes ordning: 

(Encore un soir)

Ma faille 

(Á la plus haute branche)

(Ordinaire)

Les yeux au ciel

Ma Force  

Toutes ce choses 

(Trois heures vingt)

Dom inom parantes är dom jag hört sedan tidigare innan albumet släpptes. 

Var orolig att albumversionen av Ordinaire inte skulle uppfylla mina förväntningar men den är fantastisk och speciellt texten. Trois heures vingt hade jag gärna hört i en ny version men är ändå imponerad  över hur dom lyckats blåsa liv i denna fantastiskt fina låt från 80-talet och hittat en plats för den i deluxeversionen. 

Jag älskar den här skivan! 

One thought on “”I am a very ordinary girl, sometimes I have the taste of doing nothing”

  1. Farmor

    Det var nog välbehövligt för din del att få vara lite ledig. Kroppen behöver återhämta sig mellan varven. Du kan ju höra av dig när du vaknar.

    Svara

KOMMENTERA

