Sjuk på jobbet

Har varit förkyld i en vecka nu, haft ont och tjut/lock i örat också men vaknade med ännu värre ont i andra örat imorse. Kände att det var nog när alvedon inte bet på det hela och ringde 1177, fick tid på jour-VC direkt.

image

Fick diagnoserna virusinfektion och öroninflammation, recept på antibiotika, kortisonnässpray och hostmedicin. Det blev en dyr historia på över 400 kronor…

image

Enligt läkaren är det ok att jag jobbar om jag känner att jag orkar, så nu ligger jag i soffan på jobbet och vilar på min paus.

Är väldigt trött och hör ännu sämre än vanligt men det går bra ändå! 9,5 timme kvar av 12.

One thought on “Sjuk på jobbet

  1. Farmor

    Men kära nån, kanske är det bäst ändå att du försöker ta dej hem. Klarar inte dina kollegor av jobbet om du går utan att ringa någon ersättare. Svårt för dej, det förstår jag. Inte kan jag hjälpa till heller.

    Svara

KOMMENTERA

