En dag i Alanya

Idag har vi spenderat förmiddagen på Delfino Hamam & Spa. Vi gjorde två behandlingar, hamam med saltpeeling och en timme helkroppsmassage med varma lavastenar. Det kostade oss 100 tl.

Det är så underbart med hamam och ett måste för mig när jag kommer till Turkiet. Massagen är en trevlig bonus, har fått lite problem med nacke och rygg sedan jag började på mitt jobb för snart två år sedan.

Ca 300 kronor för dom två timmarna som inkluderar även färsk frukt och ansiktsmask är numer lite av en tradition.

image

Vi passade på att luncha på Delfino och efter den här kycklingwrapen för 15 tl (ca 40 kr) så har jag stått mig hela dagen. Hade tänkt äta en lättare middag men stod över helt. Delfinos resturang är också ett måste för mig när jag är i Alanya. Deras lavaş är supergott och lite annorlunda mot det man brukar få, med smält ost på. Serveras med meze och vitlökssmör.

image

Vi har även hunnit med att besöka stranden, bara en timme för vi kom ner så sent (16.30), MEN – solen är stark och vi har redan fått färg alla tre!

KOMMENTERA

