Dead sea salt scrub & Warming mineral mask från The Body Shop

image

Idag har jag testat mina nya produkter från Body Shop och älskade både skrubben med havssalt och den varma lermasken.

Huden blev så len av skrubben med dom stora saltkristallerna och doften är fantastisk, väldigt fräsch med inslag av citrus. Det var kärlek redan vid första ögonkastet i butiken, och efter att ha testat den skulle jag vilja köpa en burk till alla jag känner! Nu är min hud redo för nya solstrålar om det går att finna några i höstsverige ☀

Ansiktsmasken kändes väldigt lyxig, den innehåller kaolinlera, ingefära och kanelolja och det är häftigt att den blir varm mot huden när man applicerar den. Ska tydligen vara bra för att öppna upp porerna och rengöra på djupet och passar för alla hudtyper. Den får extra plus för att den inte stelnade och var enkel att tvätta av.

image

Jag brukar vara dålig på att använda hudvårdsprodukter regelbundet men jag riktigt längtar tills nästa gång jag ska använda dessa två!!! Så det ser positivt ut för min hy framöver 😊

KOMMENTERA

