Tre dagar kvar

Nu börjar det dra ihop sig och den här resan är snart slut. Istället för att känna stress som jag brukar ska jag försöka att njuta och ta tillvara på tiden som är kvar!

Faktiskt så har jag inte solat så mycket denna resa som jag brukar göra annars men mycket annat har jag hunnit med så jag är mer än nöjd 🙂

image

Idag tog jag bussen till Dim Çayi. Skulle säkert kunna åka runt i bergen och skogen en hel dag, tycker om det så mycket. Att sitta och se ut på omgivningarna, känna hur vinden fläktar ifrån dom öppna fönstren, se små hus här och där, människor som pysslar med sitt… Kändes lite äventyrligt av mig då jag aldrig tagit bussen dit förut!

image

Åkte längst upp till stället där jag varit en gång tidigare men kände ganska snabbt att jag var nyfiken på att se dom andra ställena som också finns efter floden.

image

Så jag begav mig upp för trappan här o började promenera längst vägen, fick sällskap av 3 killar i 16 års åldern som var väldigt nyfikna på vart jag var på väg, var jag kom ifrån osv. Dom skulle promenera in till Alanya i den nästan 40-gradiga värmen.

image

image

Var nere en sväng vid Ada Piknik som en vän rekommenderat men det kändes inte helt bra det heller så jag gick till ett tredje ställe och slog mig ner där tillslut.

image

image

Drack ett par koppar te och åt sigara börek (ostrullar) till frukost. Passade på att plugga lite vilket jag planerat lägga mycket mer tid på denna resa. Istället har jag träffat mina vännermer än vad jag trodde jag skulle göra och det har gett mig väldigt mycket energi!

image

image

image

image

Bestämde mig för ett rekordsnabbat dopp i den 12 grader kalla floden. Sedan träffade jag Sofia på stranden i Alanya och kompenserade med ett lite längre dopp i det varma havet.

Fick bråttom hem o duscha eftersom tiden går så fort här. Efter mycket tjat hade dom idag halvstädat mitt rum. Tagit dom gamla handdukarna men inte hängt in några nya… What can I say.

image

image

Gick iväg för att möta upp Emmeli och Veronica som jag jobbade med förra året. Fick träffa Veronicas lilla dotter och så fikade vi/åt middag på Çitrim. Drack en väldigt god iskaffe, en av dom bättre jag druckit och möjligtvis den bästa i Alanya bortsett från Starbucks!

Var väldigt roligt att träffas igen, kändes som om det inte alls var länge sedan vi sågs. Ungefär som att det gått en vecka sedan vi jobbade tillsammans sist och inte som att jag har bott i Sverige i 11 månader.

image

3 heldagar kvar i Alanya, imorgon står sol och bad på schemat heeela dagen! Nu är klockan snart 22.30 och eftersom jag har lagt mig vid 02.00 hela semestern funderar jag på att ta tidig kväll, är så trött och somnade nästan på bussen från Dim Çay förut!

KOMMENTERA

