Det är nog nu

Började dagen med shopping och avslutade den med shopping! Handlade även frukost på Hanci som jag åt på balkongen 🙂
image

image

Införskaffade mig en solhatt för endast 10 tl! Den kommer nog inte ligga speciellt bra i resväskan.

Viktiga note to self:
– Köp inte fler leopardmönstrade kläder ever again i mitt liv (två par byxor, en tröja,en regnkappa + vet inte hur mycket som finns hemma, minst 3 plagg, ett par solglasögon, två halsdukar och ett par solglasögon)
– SHOPPA INTE MER KLÄDER I ALANYA

Det får vara nog med klädesshopping nu.

image

image

Idag hade jag ett appointment vid lunch. Sedan mötte Tina upp o vi käkade lite innan vi tog bussen till Havana. Drack frappoccino med bailys i, det är ju lördag och vi båda är lediga. Lyxigt! 

Tina drog hem först och jag stannade kvar för att läsa lite o bara koppla av. Väntade in solnedgången och tog en promenad hem längst stranden. Så vackert att en bild omöjligt gör upplevelsen rättvis men lets give it a try.

image

image

Tog sedan bussen till Alanyum för att shoppa lite. Har inte shoppat på DeFacto men som ni läste i början så är det nog nu (gäller inte skor, väskor eller jackor). Det fanns söta tofflor på DeFacto och det räknas till skor inte till kläder så vi får se. Ska upp o räkna på det men ikväll köpte jag:

– Stickad kofta
– Långärmad klänning
– Stickad långärmad tröja
för 135 tl ( ca 370 kr), det får väl räknas som helt okej eller?! Såg världens finaste kappa för 300 tl och den köpte jag inte.

Medvetet och ekonomiskt shoppande!!!  Hade jag inte varit så ansvarstagande hade jag shoppat ihjäl mig här 😉

KOMMENTERA

