Mina tankar en lördag efter igår

Det blev inte speciellt sent igår men trots det så är jag otroligt trött idag. Hade även lite huvudvärk imorse när jag vaknade vid 8. Vid 8! Helt otroligt, det går bättre än förväntat med min tidsomställning.

Gick till Konsum för ca en timme sedan för att hämta ett paket från Eleven samt för att handla lite. 

Trots rusket finns ändå mycket som jag uppskattar med hösten; doften som nästan inte går att beskriva men som har inslag av jord, regn och dimma, alla löv som skiftar i färgsprakande nyanser av grönt, gult och rött, solen som står lågt på himlen om eftermiddagarna, längtan som smyger och pockar på, längtan efter något annat; alla möjligheter och nystarter som hösten bjuder och dom tillfällen som bjuds att krypa upp i soffan med tända ljus och en kopp te i handen, ja jag skulle kunna fortsätta att beskriva den fantastiska hösten, den bitande kylan på morgonen som trots det ger en värmande sol senare på dagen för det är fantastiskt. Hösten är fantastisk.

Och någonstans i världen finns det alltid en sommar så jag sörjer inte att den är över hos oss. Jag känner mig tacksam att få chans att uppleva dom fyra årstider som Sverige bjuder på och jag känner mig redo för att njuta av och uppskatta varje liten del av hösten när jag kommer tillbaka från mina resor.

image

När jag än en gång upplevde att jag tycker om hösten var jag alltså påväg till Konsum för att handla och när jag nästan var hemma insåg jag att det enda jag inte köpt var det jag faktiskt hade skrivit på inköpslistan så jag gick tillbaka igen.

Nu funderar jag på jobbet. Om det kanske finns något ledigt pass inatt. Fast jag står inte på smslistan för jag har semester. Jag har semester. Jag har semester. Okej, hjärnan hänger med, jag ska inte jobba för jag har semester och jag ska vara ledig.

Total förvirring är avcheckat för idag alltså. Läser det jag skrivit men får inget som helst sammanhang för jag är så trött så jag kommer antagligen att sova inom en halvtimme.

Har inte skrivit klart det här och jag hade tänkt lägga det i utkast men råkade trycka på publicerat när jag scrollade igenom inlägget så varsågoda, här har ni ett osammanhängande utdrag ur mina tankar med förhoppningsvis lite inspiration som kan smittas av för att kunna uppskatta den svenska hösten.

KOMMENTERA

