One two three

image


Fredag, helg, ledig, semester, UTGÅNG!

Har legat i sängen mest hela dagen. Funderat sååå mycket på dom lediga tjänster som kommit ut på jobbet. Hur jag ska välja, efter känslor eller efter förnuft… Om jag går på förnuftet när jag väljer så kommer jag nog känna att jag gjort ”rätt” men jag tror inte att jag kommer få den raden för det finns andra otroligt kompetenta larmoperatörer som söker den som säkert kommer gå före mig – vilket jag är ok med. Om jag inte söker tjänst efter förnuft utan går på mina känslor var jag trivs bäst och helst vill vara så vet jag att jag valt mitt eget rätta MEN att det inte alltid blir rätt ändå – trots den klassiska ”lyssna till ditt  hjärta”.

Det kan alltså bli fel hur jag än gör, hur jag än väljer – eller så blir det rätt. Så som det kanske är tänkt om man tror på öder eller whatever.

Ikväll väntar Stadsparken Bar & Bistro samt eventuellt Harrys. Så härligt med semester och ledighet mitt i allt som är ganska svårt och jobbigt.

image

För snart två månader sedan bokade jag min flygbiljett till Turkiet. Det var i ren desperation att komma härifrån som jag bokade resan. Jag vet att vad jag än flyr ifrån så kommer problemet finnas kvar när jag kommer hem igen. Fortfarande oklart om jag har löst problemet ifråga men jag har definitivt kommit en lång bit påväg – jag vet var jag är påväg, jag vet vad jag vill och vad jag värdesätter i mitt liv.

image

Vad jag har vunnit såhär långt är min självrespekt. Och den tänker jag inte släppa i första taget, hur långt jag än väljer att fly vardagen och det som ibland kan verka oövervinnligt jobbigt. Att boka en flygstol till Turkiet har iallafall köpt mig tid att gå vidare.

KOMMENTERA

