Återfunna skatter

Sitter på landet. Väntar på mat (lövbiff!). Ska vara här tills på fredag, hus- och hundvakt. Planen är att 1) äta så mycket som möjligt 2) läsa körkortsteori 3) vila vila vila!

image

Tyvärr kan det hända att den där körkortsteorin har fått konkurrens. Jag har letat och letat, i alla vrår och gömmor, gått igenom förråd hemma hos mig och mina föräldrar men inte hittat mina skatter. Förrän idag!

image

”Under resor förvandlas vi – vi blir modigare, mer nyfikna och lättare till sinnes. När denna förvandling väl ägt rum kan den inte upphävas igen.”

En hel Ikeakasse med resehandböcker och böcker om mat- och hälsa. Blev helt tagen av att se alla reseguider igen. Indien, Kina, Thailand, USA… Det kändes ungefär som när jag plockade upp alla mina Céline Dion skivor ifrån förrådet. Som om jag hittat en gömd skatt, hittat borttappade delar av mig själv och mina djupaste, viktigaste drömmar igen.

Har varit på stan idag också. Hittade världens snyggaste stövlar. Min puls gick helt seriöst upp märkvärt.

image

image

Dom bruna var definitivt snyggast tycker jag. 2500 kr, dyrare än en flygbiljett till Las Vegas. Och inte varma vinterskor som jag egentligen tänkt satsa på… När jag gick därifrån ville jag springa in i varenda affär jag passerade. Hittade lite mer prisvänliga höstskor på Din Sko för 499:-

image

Jag köpte dom inte men bra fina dom också! På H&M där jag skulle möta syster och syskonbarn gick jag med blicken ner i marken så mycket som möjligt. Turkiet och USA. Fokusera. Inte impulsshoppa.

image

Just ja! Gjorde nytt försök med min handling idag. Hade förberett inköpslista så det gick toppen.

image

Nu ska jag njuta av mamma och pappas mat. Finns fasen inget godare nånstans att äta än deras hemlagade mat! Blir lövbiff!

Jag skrev två gånger att jag ska äta lövbiff. Haha. Gott.

KOMMENTERA

