Efter regn förväntar jag mig solsken

Efter att ha haft världens kanske tråkigaste dag ever igår (kan ju vara välbehövligt det med ibland) så väntar äntligen lite roligare saker idag! Min äldsta systerdotter fyller 8 år så hon ska såklart firas och sedan blir det långpromenad med J. Hoppas på att det inte regnar!

image

Gårdagens aktiviteter var att sova halva dagen efter jobbnatten, ligga i sängen och titta på serier samt fundera sjukt mycket på livet.

Har fått mycket fin respons på gårdagens inlägg från mina vänner och min familj vilket betyder mycket för mig.

Det är dom som älskar och stöttar mig som jag behöver i mitt liv och ingen annan. Ni vet det här jag skrev för ett tag sedan om att kärlek är något man kan ge och ta emot, men aldrig kan kräva? Det bär jag med mig och det har hjälpt mig dom senaste veckorna när jag valt att lämna en person som har varit betydelsefull för mig men som tyvärr oftare fått mig att må dåligt än att känna mig omtyckt. Kommunikation är svårt, men bland det viktigaste jag vet. När den ena parten av olika skäl vägrar att kommunicera så är det omöjligt att förstå varandra och att komma vidare.

Kärlek är viktigt men det är inte allt i en relation. Det måste också finnas respekt, tillit, vilja, att kunna dela med sig av sig själv, släppa in den andra personen, ge och ta i både svåra och bra stunder. Så även i en vänskapsrelation.

Det är inte enkelt, och självklart förstår jag att jag inte alltid handlar rätt och riktigt i alla situationer. Jag kan också vara dömande och orättvis, men jag försöker förbättra och förändra, förstå och reparera.

Ibland måste man välja den svåra och långa vägen, för att ta sig dit man vill, för att återfå sin självrespekt och trivas med sig själv. Det är dags att prioritera mig själv och mitt välmående! 

image

KOMMENTERA

