Första semesterdagen i Alanya

När jag skriver detta har jag varit vaken i över 34 timmar och är VÄLDIGT trött. Vill ge er en snabb update och snabbt har även tiden gått.

Resan gick supersmidigt. Trodde det skulle bli segt men trots ett sovande resesällskap så var det ganska snart dags för landning. Så otroligt mycket tankar och reflektioner kommer upp när man är påväg tillbaka till ett ställe man haft som sitt hem, och träffar någon som man delat bubblan med. Helt plötsligt minns man!

För dagen då man är hemma igen, på svensk mark, i trygghet, i sin vardag bland släkt och vänner, så blir det man upplevt lite vagt och otydligt. Nu kommer det tillbaka.

När vi satt på flygplanet så trillade det ner massvis av turkiska ord i huvudet, för ett par veckor sedan när jag cyklade hem från jobbet kunde jag för allt i världen inte minnas hur man på turkiska frågar någon hur han mår.

Men nog om det förflutna och tillbaka till nuet. Vi bor på Hotel Bavyera. Vi betalar 500 kr per person och vecka, totalt 1000 kr alltså och har fått ett fint hörnrum. Med tre sängar, kylskåp, gratis frukost wifi och stor balkong.

image

image

image

image

image

Såfort vi checkat in slängde vi på oss bikini och bytte från jeans till shorts. Gick iväg till min favoritsalong Estetica och bokade tid för slingor imorgon, tog en drink med ostcigarrer (sigara böregi) på Delfino medans vi väntade på plats på Hamamet.

image

image

Lågkolhydratskost får kliva ett steg åt sidan denna vecka vilket stog klart samtidigt som jag drack min första Efes på planet i förmiddags. Eller nej, vilket som stod klart redan när jag bokade resan.

Hamamet var helt underbart, kan ha varit det bästa jag varit på! Bastu, kaffepeeling och skummassage följt av färska frukter (jordgubbar, banan, apelsin), lermask och 45 minuter massage med varma lavastenar. Avslutade med en kopp te och sedan middag på Delfino (ett av mina favoritställen i Alanya).

Smaklig måltid!

KOMMENTERA

